21 november, 2006

Laatste voorbereidingen Tassie

And yet another 43 hours to go. Time flies helemaal niet. Gelukkig vermaak ik mezelf nog een beetje door morgenochtend voor de 9e keer te gaan verhuizen. Ik denk dat ik daarmee wel het PP-record gevestigd heb. De vraag is of dat iets is om trots op te zijn...

Anyway, donderdag 12 a.m. vertrek ik vanaf Schiphol met Malaysian Airlines richting K.L Ik las net in zo'n gelikte reisbrochure (je weet wel, met foto's van parelwitte stranden, azuurblauwe zee en het geheel omlijst door zacht wuivende palmbomen) dat de temperatuur in Maleisie overdag schommelt tussen de 30 en 33 graden (hahaha). Een stuk beter dan hier in Amsterdam met al die gure herfststormen. Ik ben definitely zonaanbidder. De plaatselijke etiquette lijkt niet al te ingewikkeld:
Voeten gelden als onrein (beware of kicking your feet in someone's face ;) ). Om te wijzen naar plaatsen, objecten of personen gebruikt men de duim van de rechterhand met de vier overige vingers naar binnen gevouwen. Het hoofd daarentegen is het reinste deel van het lichaam; aai kinderen nooit over hun hoofd.
Voeten en hoofd hebben dus een laag aaibaarheidsgehalte. Bij deze wordt het informatiegehalte van de brochure in de prullenbak gekieperd. Ik zou persoonlijk veel meer hebben aan tips met betrekking tot irritante taxichauffeurs. Maar ja, er moet ook nog iets zelf uit te vinden zijn natuurlijk. Well, ik denk dat ik mn computer maar es ga ontkoppelen en mn buro uit elkaar schroeven. Nog ff relaxen met Lies & Juud vanavond, morgen verhuizen, s avonds borrelen in Van Buuren (het heilige der heiligen van Phylax) en dan.. I believe I can Fly




12 opmerkingen:

  1. Anoniem2:55 p.m.

    Welke Lies en Juud? ;)

    Mir, het enige dat je hoeft te weten is dit: Als je het volgende hoort; "Madams ee monsjeus, dan les erroport zijn piekpokkèts", moet je direct stoppen met waar je ook maar mee bezig bent, als de wiedeweerga al je tassen op één hoop op de grond gooien en vervolgens jezelf er bovenop! Je wilt namelijk niet dat je tandenborstel gejat wordt, want ik las niet verkopen in Pangwang Oelek! (Hoe heet die grote stad ook weer waar je heen gaat?? ;))

    Tot vanaaf! You can do it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10:54 a.m.

    O Mir, je vliegt nu bijna!
    Was het afscheid nog moeilijk op Schiphol?
    Als je dit leest zul je er al wel weer een heel aantal vlieguurtjes op hebben zitten...vermaak je je nog steeds? Hoeveel films heb je gekeken :-)
    (Ik zit hier nu in een half leeg en kaal huis en heb nog steeds geen sleutel...)
    Enjoy!
    Bye!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8:02 p.m.

    Mirjam, nog bedankt voor het lenen van mijn racket.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Mir,
    Ik kon je dan wel niet nog even komen opzoeken, maar ik heb maar even bijgehouden of je al in Kuala Lumpur bent aangekomen.
    klia.com (kuala lumpur international airport) zegt:
    Flight Arrivals >> Amsterdam

    Flight Airport Code STA Carousel Remark
    MH 0017 AMS 06:55:00 F LANDED

    Laten we er maar vanuit gaan dat je in het goede vliegtuig bent gestapt, dan ben je nu dus in KL. :)
    Veel plezier daar (al lees je dit vast pas als je in Tassie bent (daar ook veel plezier natuurlijk))

    Liefs,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yes, peeps. Ik ben geland rond 06.30 in de ochtend (K.L. time), had binnen 20 minuten mn bagage en een taxi en was om 08.15 in hotel China Town Inn, waar ik onmiddelijk wred aangesproken door een man in de midlifecrisis leeftijd: Are you english? No, I'm from Holland. Can I show you around? No, that's not necessary, thanks. Are you with family? No, I'm on my own. Have boyfriend? Toen hield mijn eerlijkheid wel op..Yes, I do (met een stralende bijzonder overtuigende glimlach), bye! Met drie tassen naar binnen gezeuld..mn sleutel opgehaald, op mn large tweepersoonsbed neergevallen en voor de komende 5 uur heerlijk geslapen. Rond uurtje of drie opgestaan, gedoucht en...HELP, wat nu? zomerkleren en slippertjes aangetrokken en vergezeld van paspoort, creditcard en water China Town verkend. Op jacht naar een bank, een kaart van de stad, straatfood (keiharde fried champignons met rijst) gegeten, onderhandeld op de markt die inmiddels bomvol stond met kraampjes horloges, tassen, sieraden, kleren, irritante vrouwen (erger dan de mannen, die waren redelijk beleefd), exotisch fruit en vooral allemaal razend goedkoop. Nee, ik heb me niet al blut gekocht, heb lekker over de markt geslenterd, genoten van de mix van vochtige warmte, geurende kruiden, zoet fruit en kretek. In een superfoute reggaetent wat gegeten en nu weer terug in t hotel. Precies op tijd, want tropisch betekent niet alleen hartstikke warm, maar ook enorme plensbuien bij een temp van 30 graden. I'm happy!!

    @Eli: ben al vijf keer op mn bagage gedoken, vals alarm en veel meelijwekkende blikken. Kidding, all is fine here. Voel me veilig.
    @Mart: wat ongelooflijk irri dat ze nu nog niet voor een goede sleutel hebben gezorgd! Mss moet je toch overgaan tot de ram-en-overwin-strategie. ff Henk bellen, werkt altijd ;)
    @Elske: thanks hon, t is hier echt te gek! Ben zooo blij dat ik het nu allemaal echt aan het doen ben!
    @Lens: terimah kassi & selamat malam. Ik hoop dat Sieb het racket heelhuids de trap op heeft gekregen en aan je overhandigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem2:26 p.m.

    Hi schattebout,
    Ik ben blij dat je heelhuids bent aangekomen. En ook dat je je kranig hebt verweerd inzake the midlife-crisisman! Hulde. Ik ruik bijna de geurtjes die je oproept...vooral de kretek is nog heel herkenbaar. Was het niet moeilijk om niet alles op te kopen?
    Groetjes en een dikke knuffel van mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem4:04 p.m.

    Haihai Mir,

    geweldig dat je het daar zo naar je zin hebt! Was zooo benieuwd of we hier meteen iets van je zouden horen, maar geluks je bent heelhuids..
    Echt lachen hoe je het daar hebt, in 1 dag al meer nieuwe dingen meegemaakt dan ooit hier het geval zou zijn.
    En goed inderdaad van je wat betreft die midlifeman, hahahahaha ik zie je die lach tevoorschijn halen :D
    Nou meis, ga maar verder met genieten!
    Multiciao ;)
    kusje Lil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem9:27 a.m.

    Mirjam! Goed te horen dat je heel en al bent aangekomen!

    ik houd je hier wel in de gaten ;)
    Geniet onwijs!

    Hug big time, Tikvah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem1:59 p.m.

    Ik vind het nog wel een beetje een eng idee hoor, dat hele reizen-gedoe in je eentje. Lijkt me ook best wel erg onwennig om van het ene op het andere moment een compleet ander leven te leiden. Maar het is aan jou vast wel toevertrouwd. Veel plezier hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem4:25 p.m.

    Mir!!

    Hehe, heb nu pas ontdekt dat ik ook kan reageren op je blog ;). Leuk om wat van je te horen!!!

    Hier is, behalve het herfstige weer, alles ok. Mijn psychobiosociale ik heeft me de hele donderdag gepest met een mengsel van jaloerse bovenbuikgevoelens en ik-wil-ook-weer-weg-vlinders ;). Elk uur bedacht ik boven welk land je nu weer zou vliegen, en zelfs vlak voor het in slaap vallen dacht ik nog; bij Mirjam begint nu pas de nieuwe dag...

    Kortom, i'm thinking about you, en wacht op de volgende verhalen!

    x Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem9:51 a.m.

    Hai Mir!

    Je bent al zo goed als ingeburgerd in K.L. merk ik, hahaha Heerlijk met zon, zee strand en een stralende lach ;) klinkt super!
    Ben nu al aant wachten op foto's en volgende avonturen :)
    Geniet ervan,
    liefs
    Juud

    BeantwoordenVerwijderen