06 juni, 2007

There and back again: plonsje in Amsterdam

Een vast huisje in stadsdeel centrum (Oh happy day!), mn oude en nog steeds erg leuke bijbaan op Veerkracht terug (vanaf half augustus zelfs voor 3 dagen), 1 keer in de twee weken koken voor Kuria (www.kuria.nl), 1 keer in de maand zingen in de Stadshartkerk (www.stadshartkerk.nl) met band (more happy days), 1 deelvak afgerond, een paper van 5000 woorden een onderzoeksverslag van 40 pagina's een stuk of wat open interviews en participerende observaties te gaan. Deadline: 2 en 6 juli. Verbazingwekkend hoe in twee maanden tijd het leven in Amsterdam mij weer kan opslokken, of mss beter... hoe ik daar weer zo lekker a la Mirjam ben ingedoken. "Amsterdam here I come, wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, duik, plons" En daar houdt het overigens nog niet mee op. Plannen genoeg voor komende zomer, nadat ik mijn verslagen, papers e.d. heb afgerond - idd wat een verantwoordelijkheidsgevoel. Anyweezz, het wordt tijd om carrière te gaan maken op media gebied. Radio Plancius en De Groene Expositie Muur worden twee interessante zomerprojectjes waar jullie ongetwijfeld nog meer over gaan horen, als het aan mij ligt tenminste. Kortom, ik vermaak me alweer prima. Alhoewel het best raar is om weer over te gaan tot de orde van de dag na 4 maanden de andere kant van de wereld te hebben ontdekt. En helemaal bizar was dat ik afgelopen maandag een smsje kreeg van Matteo & Alvise (remember the Spaghettikings from Glebe Village Backpackers in Sydney..) dat ze in Amsterdam waren. Reünie en feest van herkenning in mijn stad! Lekker biertjes gedronken bij Poco Loco op de Nieuwmarkt, Mia (Deens) ontmoet die op de bonnefooi was meegegaan met de Italianos. Ze bleken geen hostel te hebben geboekt, hadden al een nacht in een te kleine auto geslapen en drie dagen niet gedoucht. Tsja, wat kun je dan nog meer doen dan ze uitnodigen in je eigen vaste huisje met warme douche. Aldus geschiedde. Mijn wereldreis opeens midden in mn woonkamer. Backpackersvrienden who come to visit you - I love them!


De verleiding was dinsdagochtend bijzonder groot om mn backpack te pakken, alles hier te laten voor wat het was en lekker mee te gaan touren door de rest van Europa. Maar ja, het verstand zegt soms dingen die het hart niet begrijpt en andersom. Geen vrijbuitersleven voor mij dus de komende weken. Hard werken en ondertussen genieten van mn huis, mn vrienden, het weer, de terrasjes, vooral brouwerij 't IJ (http://www.brouwerijhetij.nl) wat bij mij op de hoek van de straat zit. Bert, ik weet dat jij nu zit met je neus in de lucht zit te snuiven daar in je nieuwe huis in Launceston. Amsterdams IJbier - the best!

Volgende keer: foto's van mn huis. Wisten jullie al dat ik in een monumentaal pand woon?! Meer dan 100 jaar oud, wel gerenoveerd, maar met originele elementen daargelaten. Zoals de 5 klassieke deurposten in mijn appartement. De rest is gewoon nieuw op zn Vedders, en dat zegt dan waarschijnlijk wel weer genoeg voor (ex) plancianen ;).

Half twaalf... tijd om vijf artikelen te gaan lezen inclusief een preek van Tim Keller, bloed te gaan geven bij de Bloedbank en geen studieontwijkend gedrag meer te vertonen.

Ciao belli!

2 opmerkingen:

  1. Hahaha, we konden wel zussen zijn ;) Mooie titel hoor (A) Ik denk dat ik zo'n 4 maanden op je voorlig...
    Je bent trouwens wel echt het leven in A'dam weer ingedoken, sjonge! Mag ook wel met dit weer...
    Je huisje is trouwens top! Ik wil hem alleen graag ook wel eens zien mét keuken en douche :)

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10:50 a.m.

    Zaai Zmir,

    Zuperfijn ztukje weer... zje moez vaker zgrijve!
    x

    BeantwoordenVerwijderen